上海约拍联系微博吧

Viva la Vida - Coldplay

[专辑封面是 欧仁·德拉克罗瓦 自由引导人民 ]

[甚至连历史教材里都有]

[最开始知道这个画家的居然是不像这幅那么出名的 十字军进入君士坦丁堡]

[而知道这个画家也是因为莫奈的传记提到过]

[如果不是法国大革命 我想我不会那么喜欢这首歌]

[我是一个理科生 爱数理化生远胜过历史]

[曾经有一个人那么爱这支乐队 以至于爱所有和他们风格相近的乐队]

[这只是最喜欢的一首]


I used to rule the world  

Seas would rise when I gave the word  

Now in the morning I sleep alone

Sweep the streets I used to own   

我曾经主宰世界。   

大海也愿为我咆哮。   

如今我在清晨独自入眠,   

清扫那曾属于我的街道。  

 

I used to roll the dice   

Feel the fear in my enemy's eyes   

Listen as the crowd would sing:   

"Now the old king is dead! Long live the king!"   

我经历过孤注一掷,   

感受过敌人眼底的不可终日,   

领教过愚民们高喊口号:   

旧的国王死了 新的国王万岁(此语出自欧洲谚语)  

One minute I held the key   

Next the walls were closed on me   

And I discovered that my castles stand   

Upon pillars of salt and pillars of sand   

大权刚刚在手,   

城墙即将我禁闭。   

我这才发现我城堡的基石   

竟如散沙盐粒般脆弱无力。   
I hear Jerusalem bells a ringing   

Roman Cavalry choirs are singing   

Be my mirror my sword and shield   

My missionaries in a foreign field   

For some reason I can't explain   

Once you go there was never,   

never an honest word   

That was when I ruled the world   

耶路撒冷传来一声钟响。   

罗马骑兵唱诗班正在吟唱。   

我异疆的传教士啊,   

我的明镜,宝剑与盾牌由你们担当!   

其中缘由我不能讲明,   

自你走后,我从未,   

从未听过只字真言。   

那就是我主宰世界的年月。   

It was the wicked and wild wind   

Blew down the doors to let me in.   

Shattered windows and the sound of drums   

People couldn't believe what I'd become   

凶煞狂风袭来,   

冲破重门将我押入,   

狼藉一片,鼓声四起。   

我的结局无人能料。   

Revolutionaries wait   

For my head on a silver plate   

Just a puppet on a lonely string   

Oh who would ever want to be king?   

革命者期待看到   

我的头颅被摆上银盘。   

我不过一个孤家傀儡,   

唉,谁愿做王?   

I hear Jerusalem bells a ringing   

Roman Cavalry choirs are singing   

Be my mirror my sword and shield   

My missionaries in a foreign field   

For some reason I can't explain   

I know Saint Peter won't call my name   
Never an honest word   

But that was when I ruled the world   

耶路撒冷传来一声钟响。   

罗马骑兵唱诗班正在吟唱。   

我异疆的传教士啊,   

我的明镜,宝剑与盾牌由你们担当!   

其中缘由我不能讲明,   

我深知圣彼得不会唤我姓名。   

从未听过只字真言。   

但那就是我主宰世界的年月。

评论
热度(12)
  1. 共1人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据

© VanleighXXX | Powered by LOFTER